Alt om fly, flydestinationer, forsikringer og refundering af flybilletter

Flydestinationer

Elsker dit barn fly? Så besøg disse steder!

Interessen og passionen for fly kan for mange af os opstå i en helt ung alder. En del børn kan nemlig stå i timevis og beundre de flotte flyvemaskiner. Både når de er synlige og kredser rundt på en dybblå himmel på en dejlig sommerdag, og når børnene får lov at komme helt tæt på flyene i en lufthavn eller lignende. Har du selv et barn der elsker flyvemaskiner og mekanik? Så er du heldig, for i artiklen her har vi samlet en liste med steder, du med fordel kan tage hen med dit barn, så interessen for de storslåede maskiner kan næres.

Interessen for fly og biler går ofte hånd i hånd

Mange børn med interesse for fly har ofte en generel interesse for køretøjer og mekanik i almindelighed. Derfor kan du med fordel pleje dit barns interesse ved at lade barnet få lov at undersøge husstandens bil. Vis gerne hvordan motoren ser ud, og lad også gerne barnet få lov at holde på rattet. Når det er tid til at få styr på køretøjet, og få skabt en optimal bilindretning, kan du også vise dit barn hvor flot bilen efterfølgende tager sig ud. Det er alt sammen noget der vil give næring til din barns passion og interesse for mekanik, fly og køretøjer.

Tag på flymuseum i Danmark

Der findes faktisk op til flere flymuseer her til lands. Det ene af dem er det såkaldte Karup Flymuseum. Du finder det på adressen Herningvej 48, 7470 Viborg. Dit barn vil med garanti elske at komme forbi og se de flotte fly og udstillinger.

Som om det ikke var nok, så er der som nævnt et museum yderligere at lægge vejen forbi. Danmarks Flymuseum hedder det, og det er beliggende på den yderst rammende adresse Lufthavnsvej 1, 6900 Skjern. Her er der i store dele af året fascinerende udstillinger af både danske såvel som udenlandske luftfarttøjer. Der er endvidere spændende flyhistoriske effekter at beskue, samt en biograf hvor små flyrelaterede film kan ses sammen med familien. Endelig er der også en god kiosk. Her bør du kraftigt overveje at tage dit flyinteresserede barn med dig.

You May Also Like